Ответы на вопрос:
актуальність теми. міф є формою прояву міфологічної свідомості, але проектується на всі сфери життєдіяльності. міфологічна свідомість перехрещується з іншими людської свідомості і, таким чином, виникають політичні, економічні, історичні, соціальні міфи. як невід’ємна частина людської свідомості, міфологічне має свою логіку, особливим чином пояснює оточуючий світ та процеси, що в ньому відбуваються, і найяскравіше воно проявляється в періоди потрясінь, трансформацій і критичних обставин. міфологічній свідомості, яка сприймає як архаїчні міфи, так і міфи сучасні, притаманна важлива властивість – некритичне ставлення до себе і до змісту міфу, взагалі нерозуміння самого факту його створення й існування. тому людство постійно перебуває під впливом міфів: соціальних, культурних, національних, політичних. є три причини необхідності та об’єктивності існування міфів: психологічна, онтологічна та соціальна. історіографія та дослідження питання. в історії філософії неодноразово робилися спроби використання міфу для пояснення наукової раціональності. витоки цієї традиції вбачаються принаймні у філософії шеллінга (“вступ до філософії міфології”), а серед найбільш видатних філософів, що використовували евристичний потенціал міфу, можна назвати імена е.кассирера, л.вітгенштейна, у.куайна і к.хюбнера та ін. у радянській традиції, де подібні тенденції були деформовані матеріалістичною спрямованістю, яка апріорі бачила в міфі пройдений культурний етап, окремо стоїть ім'я о.лосєва, який у своїй “діалектиці міфу” передбачив сучасні погляди на феномен міфу. подібні здобутки були б неможливі без використання матеріалів, накопичених при дослідженні феномену міфу на прикладі різних історичних міфологій, а також спостережень життя примітивних спільнот. саме поглиблення розуміння феномена міфу, його значення в примітивному суспільстві стало відправним пунктом для філософів науки. найважливіші результати у вивченні міфу були досягнуті в ритуалізмі дж.фрейзера (серед послідовників – дж.харрісон, ф.корнфорд, а.кук, г.меррей) і а.ван геннепа, який дав поштовх творчості б.маліновського (яка не втратила значення до сьогодні). паралельно з ритуалізмом велике значення мала французька соціологічна школа (е.дюркгейм, л.леві-брюль), а також французький структуралізм (ж.дюмезель, к.леві-строс, серед вітчизняних послідовників – є.мелетинський, в.іванов, в.топоров, в.черняк). величезне значення для сучасного стану філософії міфу має так звана трансцендентальна інтерпретація міфу, біля витоків якої стоїть ф.в.шеллінг. зазнавши впливу романтизму (и.гримм, к.о.мюллер, и.баховен), ця концепція отримала розвиток у працях е.кассирера, а потім к.хюбнера. варто згадати звертання до міфу психоаналізу (з.фрейд, к.г.юнг, о.ранк). певне значення мають інтерпретації, що міф як результат сприйняття світу примітивним мисленням (д.юм, фонтенель, вольтер, дідро, монтеск'є, е.тейлор, г.спенсер, ф.енгельс, л.фейєрбах). у російській традиції переважають лінгво-семантичний підхід до міфу – у роботах м.афанасьєва, а.потебні, о.фрейденберг, і головним чином, етнологічний – у в.богораза, л.штернберга, а.золотарьова, с.токарєва, а.анісімова, ю.францева, б.шаревської, м.шахновича. на окрему увагу заслуговують імена о.лосєва та в.проппа. о.лосєв продовжує особливу традицію російської філософії, яку можна пов'язати з релігійним аспектом філософії міфу ф.в.шеллінга, який був розвинутий далі в.соловйовим, с.булгаковим, п.флоренським. у західній філософії подібних поглядів дотримувалися в.отто, у.виламовиць-моллендорф, р.петтацоні, п.тіллих і, частково, м.еліаде. різні аспекти філософії міфу отримали розвиток у роботах в.багинського, о.баксанського, я.голосовкера, а.донцова, і.д‘яконова, а.зубова, м.евзліна, а.косарєва, в.лобаса, і.лосєвої, м.маковського, т.метельової, а.наговіцина, в.полосіна, л.солонько, м.стеблін-каменського, н.хамітова, в.щукіна та ін. об'єктом дослідженнявиступають сутність та поняття міфу; предметом– місце і значення міфу, його вплив на соціальну-культурну діяльність сьогодення. мета дослідженняполягає у виявленні зв'язку міфу й сучасної соціально-культурної діяльності та з’ясуванні міфологічних основ. для досягнення поставленої мети необхідно вирішити наступні і: обґрунтувати загальну проблематику міфу; показати міф в історичному розвитку; виявити значення міф як світоглядно-естетичний феномен; проаналізувати вплив міфів на соціально-культурну діяльність. структура роботиобумовлена логікою дослідження, яка випливає з її мети й основних . робота складається із вступу, трьох розділів, поділених на параграфи, загальних висновків і списку використаної літератури. загальний обсяг роботи 43 стор., в тому числі список використаної літератури 2 стор. список літератури містить 16 найменувань.
Реши свою проблему, спроси otvet5GPT
-
Быстро
Мгновенный ответ на твой вопрос -
Точно
Бот обладает знаниями во всех сферах -
Бесплатно
Задай вопрос и получи ответ бесплатно
Популярно: Литература
-
hatidzemustafaeva08.03.2022 04:04
-
Kol07L0712.02.2020 21:33
-
andreyBublik16.03.2023 00:17
-
Насонка26.12.2020 20:51
-
Lovecoffe77719.07.2020 12:43
-
ojitovtitan20.03.2021 19:36
-
mustafaalbakov04.04.2020 04:44
-
ЁшкинКот247923.01.2020 16:51
-
andruhmariya10.05.2022 16:28
-
Era38372731.01.2020 21:55
Есть вопросы?
-
Как otvet5GPT работает?
otvet5GPT использует большую языковую модель вместе с базой данных GPT для обеспечения высококачественных образовательных результатов. otvet5GPT действует как доступный академический ресурс вне класса. -
Сколько это стоит?
Проект находиться на стадии тестирования и все услуги бесплатны. -
Могу ли я использовать otvet5GPT в школе?
Конечно! Нейросеть может помочь вам делать конспекты лекций, придумывать идеи в классе и многое другое! -
В чем отличия от ChatGPT?
otvet5GPT черпает академические источники из собственной базы данных и предназначен специально для студентов. otvet5GPT также адаптируется к вашему стилю письма, предоставляя ряд образовательных инструментов, предназначенных для улучшения обучения.