Ответы на вопрос:
жастарды жас ерекшеліктеріне қарай бөліп қарастырып көрейік. 14 – 17 жастағы жас өспірім мектеп жасындағы оқушылар. олар қалай оқып, не істеп жүр, бос уақыттарын қайтып өткізуде? өкінішке орай, абайдың «артық білім кітапта», - дегініндей, көпшілігі кітапханаларда емес, интернет клубтарда, спорт кешендерінде емес, ойық-сауық орталықтарында т.б. жүргенін көреміз. бұл жерде кінәлі кім деген заңды сұрақ туары даусыз. сөзіміз дәлелді болу үшін, қазақтың мағдайына біткен біртуар данышпан ұлы ақын абай атамыздың отыз сегізінші сөзінінен үзінді келтірелік:
«әуелі ң ғы ақыл, ғылым деген нәрселерменен. мұның табылмақтығына себептер - әуелі хауас сәлим һәм тән саулық. бұлар туысынан болады, қалмыс өзгелерінің бәрі жақсы ата, жақсы ана, жақсы құрбы, жақсы ұстаздан болады. талап, ұғым махаббаттан шығады. ғылым-білімге махаббаттандырмақ әлгі айтылған үшеуінен болады. ғылым-білімді әуелі бастан өзі ізденіп таппайды. басында зорлықпенен яки алдауменен үйір қылу керек, үйрене келе өзі іздегендей болғанша. қашан бір ғылым, білімді махаббатпенен көксерлік болса, сонда ғана оның аты болады. сонан соң ғана алла тағаланы танымақтық, өзін танымақтық, дүниені танымақтық, өз ғын бұзбай ғана жәліб мәнфағат дәфғы мұзарратларны айырмақлық секілді ғылым-білімді үйренсе, білер деп үміт қылмаққа болады. болмаса жоқ, ең болмаса шала. оның үшін көбінесе жасында ата-аналары қиянатшылыққа салындырып алады, соңынан моллаға берген болады, я ол өздері барған болады - ешбір бәһра болмайды».яғни, тікелей әсер ететін ата-ана, одан қала берді білімі мен тәрбиесі қатар жүретін ұстаздардың әсері болатынын түсіндік.
енді абай осы қара сөзін өз өмір тәжірибесінен алғанын көреміз. олай дейтініміз, сегіз жасында абай ауыл молдасы ғабитханнан үш жылдай оқып, мұсылманша сауат ашады. он бір жасында оны әкесі семей қаласында ғабдул жаппар деген татар молдасына беріп, көп ұзамай одан шығарып, ахмет риза медресесінде қамариддин атты ұстазға үш жыл оқуға береді. содан он бес жасқа келгенде әкесі құнанбай абайды үйлендіріп, он алты жасында әке атанып, жиырма бір жасында болыс болған. буыны қатпаған абайды әкесі құнанбай ең алғаш мұсылманша сауат ашу үшін оқуға бергендігі, оның тәрбиенің басы – имандылықта екенін анық білген.
қазіргінің жастары төл тарихымызды, әдебиетімізді білмейді, білейін деген ниеті де жоқ, не білейін деп те оқымайды, оқыса түсініп парқына жетпейді, түсінгеннің өзінде бойына сіңіріп, аталарындай болмаса да ұқсап бағу жоқ.
қара басынан ұлт мүддесін жоғары қойған халқымыздың біртуар перзенті ахмет байтұрсынұлы «қазақ» газетінде: «біз әуелі елді түзетуді оқыту ісін түзетуден бастауымыз керек. неге десек, болыстық та, билік те, халықтық та оқумен түзеледі қазақ ішіндегі неше түрлі кемшіліктің көбі түзелгенде, оқу ісімен түзеледі.
деген жұрты болмаса, жұртым дейтін қайдан шықсын. ұлша тәрбиелесең, ұл болмақшы. құлша тәрбиелесең, құл болмақшы. мойындағы борышты білу – білім ісі, борышты төлеу – қ ісі.
бір нәрсені істегенде, сол істі істей білетін істесе, шапшаң да, жақсы да істейді. бұл жалғыз қол ісі емес. ми ісінде де
бұл күндегі үлкендердің көбі біздің жаңалық ісімізді жатырқап, жаңалық пікірімізді түсінбей, айтқанымызды тың, істегенімізге қосылмай отыр. олар өтіп, кейінгі жастардың да заманы жетер. жаңалыққа жастар мойнын бұрып, қайырылар, қалық түзелуінің үміті – жастарда. сондықтан жастардың қалай оқып, қалай тәрбиеленуі – бәрінен бұрын ескіріп, бәрінен жоғары қойылатын жұмыс».
тоқсан ауыз сөзіміздің, тобықтай түйінін абай айтпақшы, «көп сөйлеп созбайын, әдептен озбайын» дей отырып, қасиетті құранымызда «білмесеңдер, білім иелерінен сұраңдар» деп айтылғандай, жоғарыдағы айтылған ұлт болашағы үшін жанын пида еткен жандардың өсиет сөздерін оқып, өмірімізге жолбасшы етуіміз қажет. ел болашағы – жастар болса, ел, жұрт болып тәрбиеге шынайы көңіл бөлейік. жастарымыздың тәрбие мен білімнен қалыс қалғаны имандылықтың алыс болғаны, абай мен жастардың арасында байланыстың үзілгендігі, оқымағындығы. егер жастарымыз үшін ұлттық құндылықтар, яғни төл дәстүрлі дініміз, тіліміз, әдебиетіміз, тарихымыз, мәдениетіміз, салт-дәстүріміз ескінің қалдығы болса,
атымды қойған соң,
қайтып надан болайын?
халқым надан болған соң,
қайдан барып оңайын? – ның кейпін киіп қалмайық, ағ
Реши свою проблему, спроси otvet5GPT
-
Быстро
Мгновенный ответ на твой вопрос -
Точно
Бот обладает знаниями во всех сферах -
Бесплатно
Задай вопрос и получи ответ бесплатно
Популярно: Қазақ тiлi
-
mops1416.03.2023 00:00
-
plagods27.06.2023 02:06
-
hcg105.04.2021 04:25
-
natka503198025.11.2021 06:36
-
Jackichan8917.12.2022 14:30
-
ViktorrriaQueen10.10.2021 21:32
-
123FoxYouTube12315.04.2022 11:49
-
88арина9915.06.2022 01:31
-
Лика150818.05.2022 18:28
-
Sillyteenager29.04.2021 19:43
Есть вопросы?
-
Как otvet5GPT работает?
otvet5GPT использует большую языковую модель вместе с базой данных GPT для обеспечения высококачественных образовательных результатов. otvet5GPT действует как доступный академический ресурс вне класса. -
Сколько это стоит?
Проект находиться на стадии тестирования и все услуги бесплатны. -
Могу ли я использовать otvet5GPT в школе?
Конечно! Нейросеть может помочь вам делать конспекты лекций, придумывать идеи в классе и многое другое! -
В чем отличия от ChatGPT?
otvet5GPT черпает академические источники из собственной базы данных и предназначен специально для студентов. otvet5GPT также адаптируется к вашему стилю письма, предоставляя ряд образовательных инструментов, предназначенных для улучшения обучения.