Ответы на вопрос:
Стодвадцятьперший род .стодвадцятьпершого дав.сто двадцять першому знах. стодввадцятьпершого ор. стодвадцятьпершим . міс у сто двадцять першому наз пядсот сорок девятий пядсот сорок девятого пядсот сорок девятому пядсот сорок девятого пядсот сорок девятим у пятсодсокок девятому
Народна балада — це високомистецьке явище, вираз народного таланту в романтичному стилі. Балада виникає в похоронному обряді й означає "пісня до танцю" ритуального, обрядового, який виконувався під час похорону молодої, трагічно загиблої дівчини (в русальних піснях це поминання). Тобто в баладі сконцентровано вираження емоцій. У багатьох культурах, і в українській зокрема, є елемент обожнювання, фетишизації жінки-матері. Тому загибла дівчина виступає символом загиблого роду. Ритуальний танець здійснювався із відповідним пісенним супроводом. У пісню впліталася оповідь про те, чому загинула дівчина, хто в цьому винен. Так і виникала балада. Походження балади позначилося й на структурі: твір має конфлікт, кульмінацію, трагічний фінал. Балада містить елемент фантастичного перетворення (герої стають тополею, дубом, птахом). Пізніше цей факт перетворення стає одним із характерних художніх прийомів балади. Віршована форма твору зумовлена тим, що рима та ритм були й будуть засобом впливу на людину.
Основними темами народних балад є кохання, право вибору своєї правди в житті, боротьба за кохання. У часи первіснообщинного ладу перешкоду чинили батьки. Якщо дитина не корилася, мати силою влади, прокляття за непослух перетворювала її на камінь, птаха, дерево. У найдавніших баладах перетворення є покаранням, у хронологічно пізніших — перетворення відбувається після загибелі, смерті героя та є виявленням торжества.
Особливістю балади є зображення героїв сильної волі. Такі характери найчастіше зустрічаються у творах драматургічних жанрів. Так, у баладі "Бондарівна" розповідається про горду дівчину, яка відмовила пану Каньовському в залицянні й забажала обрати краще смерть, ніж життя з нелюбом: "Ой волю ж я, пан Каньовський, в сирій землі гнити. Ніж з тобою поневолі на цім світі жити!" Пан застрелив дівчину, а батькові дав грошей, примовляючи: "Ой на ж тобі, старий Бондар, таляриків бочку, — Оце тобі, старий Бондар, за хорошу дочку!" У баладі частково представлено елементи похоронного обряду: "Ой поклали Бондарівну на тесову лавку, Поки звелів пан Каньовський викопати ямку", "Лежить, лежить Бондарівна день та ще й годину, Поки звелів пан Каньовський зробить домовину" — за народним звичаєм, мрець мав відбути добу в своїй хаті. "Ударили в усі дзвони, музики заграли, А вже ж дівку Бондарівну навіки сховали!" — зображено обов'язковий елемент поховання молодої дівчини — музичний супровід дійства. Твір насичений епітетами, звертаннями, повторами, окличними реченнями.
У баладі "Козака несуть" показано загибель молодого козака, якого оплакує дівчинонька. Твір характеризується виразністю, стислістю, напруженістю емоцій. У баладі для посилення драматичності використовуються повтори: "А за ним, за ним/ Його дівчина/ Білі рученьки ломить./ Ой ломи, ломи Білі рученьки".
Трагічна смерть козака оспівана в баладі "Ой на горі вогонь горить", у якій оповідується, як козак устиг запалити вогонь на знак нападу ворогів, а сам урятуватися не зміг і тепер "...лежить,/ Порубаний, постріляний./ Китайкою покриваний". І тільки вірний кінь розкаже батькам про смерть сина. Мова твору характеризується використанням метафор, повторів.
Смерть молодого хлопця, удовиного сина, описується в баладі "Ой летіла стріла". Парубка оплакують рідні, та горе матері найбільше: "Де матінка плаче. Там Дунай розлився", "Ой матінка плаче. Поки жити буде". Серед художніх засобів балади особливу роль відіграє гіпербола, метафора та повтори.
Народні балади є відображенням вірувань, світогляду українців, це невичерпне джерело творчого натхнення для поетів і письменників різних епох
Основними темами народних балад є кохання, право вибору своєї правди в житті, боротьба за кохання. У часи первіснообщинного ладу перешкоду чинили батьки. Якщо дитина не корилася, мати силою влади, прокляття за непослух перетворювала її на камінь, птаха, дерево. У найдавніших баладах перетворення є покаранням, у хронологічно пізніших — перетворення відбувається після загибелі, смерті героя та є виявленням торжества.
Особливістю балади є зображення героїв сильної волі. Такі характери найчастіше зустрічаються у творах драматургічних жанрів. Так, у баладі "Бондарівна" розповідається про горду дівчину, яка відмовила пану Каньовському в залицянні й забажала обрати краще смерть, ніж життя з нелюбом: "Ой волю ж я, пан Каньовський, в сирій землі гнити. Ніж з тобою поневолі на цім світі жити!" Пан застрелив дівчину, а батькові дав грошей, примовляючи: "Ой на ж тобі, старий Бондар, таляриків бочку, — Оце тобі, старий Бондар, за хорошу дочку!" У баладі частково представлено елементи похоронного обряду: "Ой поклали Бондарівну на тесову лавку, Поки звелів пан Каньовський викопати ямку", "Лежить, лежить Бондарівна день та ще й годину, Поки звелів пан Каньовський зробить домовину" — за народним звичаєм, мрець мав відбути добу в своїй хаті. "Ударили в усі дзвони, музики заграли, А вже ж дівку Бондарівну навіки сховали!" — зображено обов'язковий елемент поховання молодої дівчини — музичний супровід дійства. Твір насичений епітетами, звертаннями, повторами, окличними реченнями.
У баладі "Козака несуть" показано загибель молодого козака, якого оплакує дівчинонька. Твір характеризується виразністю, стислістю, напруженістю емоцій. У баладі для посилення драматичності використовуються повтори: "А за ним, за ним/ Його дівчина/ Білі рученьки ломить./ Ой ломи, ломи Білі рученьки".
Трагічна смерть козака оспівана в баладі "Ой на горі вогонь горить", у якій оповідується, як козак устиг запалити вогонь на знак нападу ворогів, а сам урятуватися не зміг і тепер "...лежить,/ Порубаний, постріляний./ Китайкою покриваний". І тільки вірний кінь розкаже батькам про смерть сина. Мова твору характеризується використанням метафор, повторів.
Смерть молодого хлопця, удовиного сина, описується в баладі "Ой летіла стріла". Парубка оплакують рідні, та горе матері найбільше: "Де матінка плаче. Там Дунай розлився", "Ой матінка плаче. Поки жити буде". Серед художніх засобів балади особливу роль відіграє гіпербола, метафора та повтори.
Народні балади є відображенням вірувань, світогляду українців, це невичерпне джерело творчого натхнення для поетів і письменників різних епох
Реши свою проблему, спроси otvet5GPT
-
Быстро
Мгновенный ответ на твой вопрос -
Точно
Бот обладает знаниями во всех сферах -
Бесплатно
Задай вопрос и получи ответ бесплатно
Популярно: Українська мова
-
natulya2604.03.2020 08:17
-
Vikadianalol22.05.2021 19:04
-
yalex83p0a2c707.02.2022 13:56
-
lera104219.04.2022 10:02
-
Glebbb1526.09.2021 17:03
-
маг12213.01.2022 01:23
-
ЗоНя313.11.2022 20:13
-
karisha11910.11.2022 02:52
-
astratovamaria27.06.2020 21:11
-
Stasichek109.04.2023 04:57
Есть вопросы?
-
Как otvet5GPT работает?
otvet5GPT использует большую языковую модель вместе с базой данных GPT для обеспечения высококачественных образовательных результатов. otvet5GPT действует как доступный академический ресурс вне класса. -
Сколько это стоит?
Проект находиться на стадии тестирования и все услуги бесплатны. -
Могу ли я использовать otvet5GPT в школе?
Конечно! Нейросеть может помочь вам делать конспекты лекций, придумывать идеи в классе и многое другое! -
В чем отличия от ChatGPT?
otvet5GPT черпает академические источники из собственной базы данных и предназначен специально для студентов. otvet5GPT также адаптируется к вашему стилю письма, предоставляя ряд образовательных инструментов, предназначенных для улучшения обучения.